Gyermekjóga
Ovijóga (3-6 évesek számára)
Kisiskolás jóga (7-9 évesek számára)
A gyerekjóga érzelemközpontú mozgásrendszere a gyerekek lételemét, a mesét és legfontosabb tevékenységét, a játékot ötvözi a mozgásfejlesztéssel, ezáltal biztosítva a boldog és kiegyensúlyozott gyermekkort, a testi, lelki és szellemi egészséget. Az óvodások és kisiskolások jóga óráin a mozgásgyakorlatokat mesei keretbe ágyazzuk: a gyerekek teljesen elmerülnek a mesei fantáziavilágban. Miközben ők a mesében kalandoznak, az ászanákkal, az állatutánzó nagymozgásokkal és a nagymozgásos játékokkal észrevétlenül fejlesztjük a figyelmi funkciókat, a koncentrációs képességet, az egyensúlyérzéket, kialakítjuk a helyes tartartást és a helyes légzést, erősítjük az önbizalmat és a szociális készségeket, feloldjuk a gátlásokat és a szorongásokat.
A gyerekjóga mindemellett az érzelmi intelligencia fejlesztésében is fontos szerepet játszik. Minden órának van egy központi témája, egy olyan pozitív üzenet (szankalpa), amelyet a mese és a játék során többször, többféleképpen is próbálunk elültetni és megerősíteni a gyermekekben.
(A szankalpa lehet például: „együtt lenni jó”, „egyensúlyban vagyok”, „tanulok a hibáimból”, „bízom magamban”, „együtt erősebbek vagyunk”, „szeretek és engem is szeretnek” stb.) A gyerekjóga a fokozatosság, a példamutatás, az empátia, az erkölcs, a belső kontroll, a pozitív gondolkodás, a nem ártás, a kölcsönös tisztelet és szeretet pedagógiai alapelveit használja a gyermekek érzelmi és intellektuális nevelése céljából. A rendszeres gyerekjóga foglalkozások alapvetően hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekek megismerjék önmagukat, önbizalomra tegyenek szert, kifejlesszék a pozitív tulajdonságaikat, feloldják a félelmeiket és a szorongásaikat, megküzdjenek az élet nehézségeivel.
Az ovijóga (3-6 évesek) célja:
- a gyerekek mérhetetlen mozgásigényének és aktivitásának kielégítése
- komplex képességfejlesztés (testséma-, mozgás- és percepciófejlesztés, verbális és emocionális fejlesztés, a figyelmi funkciók fejlesztése)
(A szankalpa lehet például: „együtt lenni jó”, „egyensúlyban vagyok”, „tanulok a hibáimból”, „bízom magamban”, „együtt erősebbek vagyunk”, „szeretek és engem is szeretnek” stb.) A gyerekjóga a fokozatosság, a példamutatás, az empátia, az erkölcs, a belső kontroll, a pozitív gondolkodás, a nem ártás, a kölcsönös tisztelet és szeretet pedagógiai alapelveit használja a gyermekek érzelmi és intellektuális nevelése céljából. A rendszeres gyerekjóga foglalkozások alapvetően hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekek megismerjék önmagukat, önbizalomra tegyenek szert, kifejlesszék a pozitív tulajdonságaikat, feloldják a félelmeiket és a szorongásaikat, megküzdjenek az élet nehézségeivel.
Az ovijóga (3-6 évesek) célja:
- a gyerekek mérhetetlen mozgásigényének és aktivitásának kielégítése
- komplex képességfejlesztés (testséma-, mozgás- és percepciófejlesztés, verbális és emocionális fejlesztés, a figyelmi funkciók fejlesztése)
- az iskolai kihívásokra való felkészítés
- a helyes légzés és a helyes testtartás kialakítása és megerősítése, a gerinc védelme
- az érzelmi intelligencia fejlesztése
A kisiskolás jóga (7-10 évesek) célja:
- gerincprevenció, a gerinc melletti izmok megerősítése, a tartáshibák javítása, a púpos hát és a gerincferdülés megelőzése
- a figyelmi funkciók és a koncentrációs képesség fejlesztése
- az iskolai nehézségekkel való megküzdés elősegítése, a stresszmentes iskolai élet biztosítása
- a tanulási motiváció és eredményesség növelése
- az érzelmi intelligencia, a kapcsolatteremtési készség és a szociális képességek fejlesztése
- magabiztosságra és tudatosságra nevelés